Rampy najazdowe i szyny
Rampy najazdowe są doskonałym narzędziem do mostowania ładowni pojazdów ciężarowych, a także stałych ramp z poziomem otoczenia. Pozwalają w prosty sposób zaplanować przewóz towaru, nie narażając go na uszczerbek. Szyny stosowane są do przeładunku towarów lżejszych, nietworzących mocnego, jednopunktowego nacisku. Umożliwiają korzystanie ze sprzętu transportowego o małych kołach, takich jak ręczne wózki niskiego podnoszenia czy pojazdy jednoosiowe oraz taczki gumowe. Rampy najazdowe pozwalają na przeładunek towarów o większej masie i wykorzystanie do tego średnich pojazdów, takich jak maszyny budowlane, kosiarki traktorowe czy minikoparki. Ich niezwykła wytrzymałość zapewnia swobodny załadunek i wyładunek ciężkich, mobilnych maszyn roboczych celem przewiezienia ich w dane miejsce bez ryzyka uszkodzeń. Rampa załadunkowa do busa posiada specjalnie dostosowaną do swoich zadań nawierzchnię, uniemożliwiającą kołom ślizganie się po niej, nawet przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych.
Z racji wieloletniego doświadczenia proponujemy wyłącznie bezpieczne, skuteczne i przede wszystkim innowacyjne rozwiązania w zakresie ramp najazdowych, które wyróżniają się wysoką jakością oraz solidnym wykonaniem.
Korzyści:
- Usprawnienie transportu maszyn roboczych trasami komunikacji drogowej
- Możliwość przeładunku sprzętu i ładunków z poziomu jezdni na poziom ładowni pojazdów lub poziomy ramp stałych,
- Możliwość organizacji przeładunku w strefach ekspedycji niewielkich magazynów i hurtowni oraz na terenie baz transportowych, warsztatów remontowych, stacji serwisowych
Szyny i rampy najazdowe – produkty
Szyny najazdowe AOS
Codzienny przeładunek lżejszej masy towarowej
Szyny najazdowe AOS wykonane są ze stopu aluminium o wysokiej wytrzymałości, odpornego na zwichrowanie. Pomimo małych gabarytów i zminimalizowanej masie własnej, szyny te posiadają dużą nośność. Specjalna struktura powierzchni jezdnej zapewnia wysokie bezpieczeństwo przed poślizgiem.
- Nośność szyn wynosi od 870 do 1290 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 1500 do 4000
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 7 do 39
Szyny najazdowe ABS
Optymalna relacja między masą własną a obciążalnością
Aluminiowe szyny przeładunkowe ABS wykonane są z wytłaczanych profili, co gwarantuje optymalną relację między masą własną a obciążalnością. Szerokość wewnętrzna 150 mm jest znakomicie dostosowana do przeładunku np. motocykli, czyszczarek, wózków inwalidzkich itp. Szyny na czas transportu można składać.
- Nośność szyn wynosi od 700 do 350 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 1000 do 3000
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 5 do 12
Szyny najazdowe ABS składane
Oszczędność miejsca na czas transportu
Szyny składane wykonane z wytłaczanych aluminiowych profili stanowią wariantowe (opcjonalne) rozwiązanie szyn ABS ustawialnych w transporcie na małej powierzchni. Dzięki odpowiedniemu kształtowi profilu, szyny w trakcie ich transportu mogą być na siebie nakładane, co gwarantuje oszczędność miejsca.
- Nośność szyn wynosi od 400 do 300 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 2000 do 3000
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 9 do 13
Szyny taczkowe
Przeładunek z ogumionych pojazdów
Szyny taczkowe stosowane są tam, gdzie przeładunek realizowany jest z pojazdów ogumionych. W zależności od potrzeb, mogą to być szyny z ruchomym językiem najazdowym, składane lub dzielone. Te lekkie szyny znajdują zastosowanie w branży spożywczej, meblowej i usług transportu przeprowadzkowego.
- Nośność szyn wynosi od 350 do 500 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 3000 do 3900
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 29 do 36
Szyny specjalne
Dla przeładunku towaru i sprzętu na małych kółkach
Specjalne szyny dla przeładunku towarów i sprzętu na małych kółkach, co ma miejsce najczęściej u muzyków lub techników usług naprawczych opracowano gładką rampę o jezdni pokrytej posypką korundową. Pozwala ona na przeładunek bez uciążliwych wstrząsów i bez zagrożenia poślizgiem.
- Nośność szyn wynosi od 400 do 350 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 3000 do 4000
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 63 do 80
Szyny AVS
Przeładunek pojazdów lekkich i ciężkich, nawet do 11.250 kg/parę
Rampy te przeznaczone są do przeładunku lekkich, średnio ciężkich i ciężkich pojazdów jak maszyny budowlane, sprzęt ogrodowy, kosiarki traktorowe, na oponach lub gumowych gąsienicach. W celu zwiększenia trwałości szyn powierzchnia jezdna w dolnej części najazdowej jest wzmocniona.
- Nośność szyn wynosi od 11.240 do 750 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 1610 do 5440
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 10 do 104
AVS na stalowych gąsienicach
Przeładunek ciężkich maszyn budowlanych na stalowych gąsienicach
Specjalne szyny przeznaczone do przeładunku ciężkich maszyn budowlanych na stalowych gąsienicach, sztaplarek, podestów roboczych. Powierzchnię jezdną tworzy aluminiowy profil zamknięty odporny na poślizg. Szyna może być wyposażona w sprężynowy mechanizm podnoszenia, który zmniejsza wysiłek fizyczny przy podnoszeniu i opuszczaniu.
- Nośność szyn wynosi od 8.500 do 3200 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 2640 do 5440
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 44 do 115
Rampy najazdowe VFR
Przeładunek najcięższych maszyn budowlanych o masie nawet 80 ton
Rampy te są szczególnie przydatne w przeładunkach pojazdów ciężkich, jak koparki, ładowarki kołowe czy inne maszyny budowlane wyposażone w gąsienice stalowe o masie własnej nawet 80 ton. Przystosowane są także do przeładunku na przyczepy niskopodłogowe. Opcjonalnie dostawy obejmują wersje składane, jak też z wbudowanym sprężynowym mechanizmem podnoszenia.
- Nośność szyn wynosi od 80.000 do 7370 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 2400 do 4000
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 50 do 118
Rampy najazdowe VFR Kliny
Kliny do ciężkiego sprzętu budowlanego
Rampy niskopodłogowe tzw. kliny używane są przede wszystkim do przeładunku maszyn budowlanym o masie własnej do 80 ton. W rampach tych stosuje się indywidualne rozwiązania zależnie od przeznaczenia i nośności. Dobrą przemieszczalność klinów zapewniają umieszczone po bokach pochwyty. Kliny o szczególnie dużych gabarytach wykonywane są jako dwuczęściowe.
- Nośność szyn wynosi od 3000 do 5000 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi 1450
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 70 do 110
Rampa najazdowa RRK
Łatwa obsługa przyspiesza i upraszcza prace przeładunkowe
To wbudowywane rampy przeznaczone specjalnie dla piekarni, służb kurierskich czy firm sprzątających budynki. Siłowniki gazowe zapewniają mały nakład sił przy obsłudze. Perforowana powierzchnia jezdna zabezpiecza przed poślizgiem, deszczem, śniegiem i zabrudzeniami. W czasie jazdy rampa odpowiednio zabezpieczona pozostaje w pozycji pionowej.
- Nośność szyn wynosi od 450 do 400 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 1400 do 3000
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 37 do 68
Rampa najazdowa RRD
Obracalna rampa do wielu zastosowań
Następcą rampy RRK jest obrotowa rampa RRD przeznaczona do zróżnicowanych zastosowań. Przy przeładunku ciężkich przedmiotów np. za pomocą taczek lub pojemników rolkowych, rampa jest używana normalnie. Gdy częsty przeładunek dotyczy małych i lekkich ładunków rampa pozostaje wewnątrz pojazdu ustawiona i zabezpieczona wzdłuż bocznej ściany.
- Nośność szyn wynosi od 450 do 430 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 1400 do 2800
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 37 do 56
Rampy konserwacyjne
Ekonomiczna alternatywa dla podestów podnoszących
Ten rodzaj ramp przeładunkowych znajduje zastosowanie przede wszystkim w pracach konserwacyjnych lub przy oczyszczaniu pojazdów np. traktorów ogrodowych, sztaplarek, małych samochodów transportowych. Stanowią ekonomiczną alternatywę w relacji do podestów podnoszących lub kanałów rewizyjnych.
- Nośność szyn wynosi od 3310 do 7850 kg/parę
- Długość najazdu (mm) wynosi od 1970 do 2440
- Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 14 do 33