W każdej branży procentuje doświadczenie pracowników, ale to właśnie w obszarach takich, jak doradztwo sprzedażowe, długi staż pracy okazuje się kluczowy. Dlaczego? Poznaj siedem autentycznych sytuacji z ponad 35-letniej działalności firmy Kolbud Sp. z o.o., które potwierdzają wagę doświadczenia w branży.
Spis treści:
- Należy dobrać produkt do Twojej branży
- Specyfikacja projektowa nie wystarczy
- Modyfikacje i rozbudowy obiektów
- Większe doświadczenie to mniej popełnionych błędów
- Nie tylko staż pracy handlowców jest ważny
Intuicyjnie rozumiemy, że do stażu pracy wprost proporcjonalna jest specjalistyczna wiedza, którą posiadają pracownicy. A stąd już logiczny wniosek, że lepiej być obsługiwanym przez doświadczonego handlowca. Dlatego w firmie Kolbud sprzedażą zajmują się głównie specjaliści z ponad 20-letnim stażem pracy. Sprawdź, jak ich doświadczenie odegrało kluczową rolę w siedmiu różnych, autentycznych sytuacjach.
Należy dobrać produkt do Twojej branży
Sprzedaż bram i innego wyposażenia z oferty firmy Kolbud to nie handel samochodami, które bez względu na model posiadają bardzo zbliżone parametry i zastosowania. Konieczne jest bowiem uwzględnienie wszystkich szczegółów, a często również niuansów, branży inwestora, dla którego dobrać trzeba odpowiedni produkt.
Sytuacja 1. Brama dla firmy zajmującej się przetwórstwem rybnym
To oczywiste, że brama w zakładzie z takiej branży narażona będzie na kontakt z wodą, prawdopodobnie również o dużym zasoleniu. Jednak tylko doświadczony handlowiec będzie mógł przedstawić inwestorowi dwa alternatywne rozwiązania: zakup taniej bramy ze stali ocynkowanej, ze świadomością konieczności jej wymiany np. po 2 latach oraz znacznie droższą bramę ze stali nierdzewnej, której eksploatacja jest przewidziana w takich warunkach na znacznie dłuższy okres.
Sytuacja 2. Rampa przeładunkowa dla firmy papierniczej
Przemysłowa rola papieru przy stosunkowo niewielkich gabarytach ważyć może nawet kilkanaście ton. Podczas wyboru rampy dla firmy, operującej takimi ładunkami, należy uwzględnić nie tylko masę samego ładunku, ale również środka wewnętrznego transportu, który będzie ją przewoził. Dodatkowo należy dobrać rampę z odpowiednią nośnością dynamiczną, aby nigdy nie dopuścić do sytuacji, w której łączna masa towaru, wózka i pracownika przekracza dopuszczalną nośność rampy.
Specyfikacja projektowa nie wystarczy
Może się wydawać, że wszystkie informacje potrzebne do właściwego doboru urządzenia, zawarte są w specyfikacji projektowej. Prawda jest jednak taka, że zdarza się to rzadko i tylko wtedy, gdy sam projektant posiada spore doświadczenie w konstrukcjach dla danej branży.
Sytuacja 3. Niewystarczające lub błędne informacje projektowe
Projektant, który do tej pory zajmował się budownictwem mieszkalnym, specyfikę rampy przedstawił w następujący sposób: “standardowa rampa przeładunkowa”. Standardem można nazwać rampy hydrauliczne o wymiarach 2,5 na 2 metry z nośnością 6 ton. To jednak tylko niektóre parametry i spełniają wymagania w przypadku magazynów ogólnego zastosowania. W żadnym razie nie wyczerpują kwestii doboru urządzenia do potrzeb przyszłego użytkownika, który w zależności od specyfiki swojej branży może potrzebować zupełnie innych ramp. W tej sytuacji na handlowcu spoczywa obowiązek zadania właściwych pytań i takiego doboru parametrów urządzenia, które będzie spełniało wymogi inwestora i użytkownika.
Modyfikacje i rozbudowy obiektów
Modyfikacje i rozbudowy obiektów wymagają olbrzymiego doświadczenia z wielu obszarów. Zwłaszcza w sytuacjach, w których zamiast projektu przebudowy znany jest tylko efekt finalny, który należy osiągnąć.
Sytuacja 4. Wymiana rampy przeładunkowej
Kierownik magazynu uzyskał akceptację na wymianę rampy przeładunkowej. Problem w tym, że nie wiedział, jakie dokładnie było gniazdo rampy, ani gdzie szukać dokumentacji projektowej. W tej sytuacji tylko doświadczony handlowiec, który zrealizował już setki podobnych zadań, potrafił, podczas wizji lokalnej, dobrać urządzenie tak, aby jego montaż w istniejącym od lat gnieździe był bezproblemowy.
Większe doświadczenie to mniej popełnionych błędów
Popełnianie błędów jest rzeczą ludzką, ale w naszej branży musi być ich jak najmniej. Pracownik z krótkim stażem i niewielkim doświadczeniem będzie mylił się częściej, a jego błędy mogą mieć poważne konsekwencje.
Sytuacja 5. Niekompletna dokumentacja zdjęciowa
Podczas wizji lokalnej, wykonywanej na potrzeby rozbudowy, handlowiec sporządza dokumentację zdjęciową części obiektu, które mają decydujący wpływ na wybór konkretnego urządzenia. Doświadczony handlowiec wie, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić i zmierzyć. Nowicjusz wykona fotodokumentację, ale istnieje duże ryzyko, że dopiero po powrocie do biura odkryje brak kluczowych pomiarów. Jeśli obiekt inwestora zlokalizowany jest w drugiej części Polski, kolejna wizja lokalna wygeneruje zwłokę w procesie ofertowania lub negocjacji.
Nie tylko staż pracy handlowców jest ważny
Doświadczenie, zdobyte przez handlowców w trakcie stażu pracy, którego średnia w firmie Kolbud wynosi 17 lat, jest niezbędne również na innych stanowiskach.
Sytuacja 6. Sprawniejsze negocjacje umów przyspieszają realizację zamówień
Wieloletnia znajomość realiów różnych branż i specyfikacji produktów umożliwia doświadczonym pracownikom związanych z realizacją zleceń na wyłapywanie ewentualnych pomyłek handlowców jeszcze na etapie kompletowania specyfikacji. Dzięki temu realizacja zamówienia przebiega sprawniej i nie jest narażona na opóźnienia.
Sytuacja 7. Naprawa uszkodzeń zamiast wymiany podzespołów
Od 28 lat szefem serwisu w firmie Kolbud jest ten sam specjalista. Większość pracowników tego działu, podobnie zresztą, jak Działu montażu, pracuje w tej firmie od 15 – 20 lat. Olbrzymie doświadczenie umożliwia im nie tylko szybkie i trafne diagnozowanie usterek, ale również naprawę konkretnych podzespołów. Wiele razy technicy wymieniali poszczególne elementy elektronicznego sterowania, zamiast całych modułów. W efekcie koszty usunięcia usterki były nawet o 80% niższe niż w przypadku montażu nowych układów elektronicznych.
To zaledwie kilka sytuacji z ponad 30-letniej obecności firmy Kolbud na rynku, w których doświadczenie pracowników z długim stażem okazało się kluczowe dla Inwestorów. Czy równie wysoką jakość obsługi na każdym etapie, od przygotowania zamówienia, przez finalizację i montaż, aż po serwis, potrafi zapewnić zespół, który branżowe doświadczenie zdobywa dopiero od 2 czy 5 lat?